STRATO WordPress hosting: verbeterde performance en nieuwe AI-tools

STRATO heeft zijn WordPress hosting vernieuwd. De nieuwe WordPress pakketten bieden een verbeterde performance en zijn voorzien van AI-functies.
01-08-2024
Jorrit van der Heide
STRATO WordPress hosting: verbeterde performance en nieuwe AI-tools

WordPress staat bekend als de onbetwiste favoriet voor het maken van een website. Gebruikers waarderen het platform vanwege de bijna onbeperkte ontwerpmogelijkheden, de grote veelzijdigheid en de regelmatige updates.

STRATO WordPress hosting biedt gebruikers een performant en AI-gedreven pakket om zonder voorkennis een professionele WordPress website te creëren, online te zetten en naar behoefte uit te breiden. De nieuwe AI-assistent stelt gebruikers in staat om in enkele stappen een aantrekkelijke website te maken en naar wens aan te passen. Dankzij ARM Ampere Altra Max-processoren en NVMe-schijven profiteren gebruikers van een optimale performance en hebben ze nog sneller toegang tot hun website.

De nieuwe WordPress pakketten van STRATO combineren gebruiksgemak met meer betrouwbaarheid en veiligheid en bieden tal van verbeteringen:

• AI-onboarding: De AI-assistent helpt in zes eenvoudige stappen bij het maken van een website. Op basis van het ingevoerde doel, naam, gewenste functies en een korte beschrijving van de geplande website, presenteert de AI-assistent geschikte designs, en voegt de noodzakelijke plug-ins en eerste content toe. Teksten en afbeeldingen worden gemaakt met behulp van ChatGPT 4.0 en DALL-E 3.
  • Dashboard: Taken en verdere stappen worden in een nieuw dashboard gepresenteerd. Voor het maken van pagina's hebben gebruikers bovendien toegang tot een bibliotheek met kant-en-klare elementen waarmee bijvoorbeeld snel een over-ons-pagina of FAQ-sectie kan worden toegevoegd.
  • AI-chatbot: De chatfunctie kan als virtuele assistent vragen van gebruikers in real-time beantwoorden. De AI-chatbot is gebaseerd op de kennisdatabase van wordpress.org. Gebruikers krijgen hier antwoord op al hun WordPress gerelateerde vragen, kunnen nieuwe functies ontdekken en waardevolle inzichten in best practices krijgen.
  • Veiligheid: De door STRATO geleverde veiligheidsplug-in monitort de status van het SSL-certificaat en biedt verdere beveiligingsmaatregelen. Zo levert de extensie extra bescherming voor de WordPress login en wordt op de achtergrond gecontroleerd of inloggegevens zijn gecompromitteerd. De extensie schakelt ook XML-RPC in WordPress uit, een veelgebruikt doelwit bij aanvallen op WordPress, en verhindert zo een populaire aanvalsmethode.
  • Constante controle op kwetsbaarheden: Als onderdeel van de veiligheidsplug-in worden dagelijks de gebruikte plug-ins en thema's op zwakke plekken gecontroleerd. Bij het vinden van een potentiële bedreiging geeft de tool advies over updates, patches of tijdelijke deactivering. De controle van plug-ins en thema's gebeurt al bij de installatie - gebruikers worden dus gewaarschuwd voor bestaande beveiligingsrisico's.
  • Managed WordPress hosting: gebruikers profiteren van geautomatiseerde updates voor het WordPress systeem, WordPress thema's, plug-ins en PHP. Dit zorgt voor meer veiligheid.
  • Webshop: het pakket E-Commerce biedt op basis van WooCommerce de mogelijkheid om een eigen webshop te starten.

"Veel van onze klanten hebben hoge eisen aan de snelheid en prestaties van hun websites en webshops. Met onze vernieuwde WordPress pakketten en de integratie van AI verbeteren we de prestaties aanzienlijk en komen we nog beter tegemoet aan de behoefte van klanten naar gebruiksvriendelijke en betrouwbare oplossingen", vertelt Claudia Frese, CEO van STRATO.

Om aan individuele eisen te voldoen en de beste service te bieden, kent het nieuwe STRATO WordPress hosting verschillende tarieven. Het “Basic”-pakket kost blijvend 3 euro per maand. Het “Plus”-tarief met meer webspace is het eerste jaar voor 1 euro per maand verkrijgbaar, daarna voor 6 euro per maand.

De nieuwe hostingoplossing is per direct beschikbaar: https://www.strato.nl/hosting/wordpress-hosting/

Over STRATO

STRATO is de betrouwbare webhoster voor iedereen die online succesvol wil zijn. Bij STRATO is webhosting fair en eenvoudig – zonder overbodige extra’s en tegen de beste prijs. Het productportfolio reikt van domeinnaam, e-mail, website en servers tot online marketingtools en de populaire cloud storage HiDrive. Naast het uitgebreide productaanbod profiteren klanten van flexibele contractlooptijden, een 30 dagen geld-terug-garantie en een bekroonde klantenservice.

Sinds zijn oprichting in 1997 is STRATO uitgegroeid tot een van de grootste hostingaanbieders in Europa, met meer dan 2 miljoen contracten en ruim 4 miljoen domeinnamen in beheer. STRATO heeft circa 500 medewerkers en twee ISO-gecertificeerde datacenters in Berlijn en Karlsruhe, met meer dan 100.000 fysieke en virtuele servers. STRATO AG is onderdeel van de beursgenoteerde IONOS Group SE.